Om Tekniq Kvalitet: Politikker
Politikker
Kvalitetspolitik
Vi mener, at det giver mening og skaber værdi, når vi sætter vores 4 værdier i spil – dialog, engagement, forbedring & faglighed – og at disse skaber en positiv forskel ved at understøtte fremtidens ledelse i landets tekniske virksomheder via systemer indenfor kvalitet, miljø og arbejdsmiljø:
Vores kvalitetsarbejde er forankret i vores processer og arbejdsmetoder og er kendetegnet ved en stræben efter effektive flows. Enkelthed, løbende forbedringer på alle niveauer og systematisk erfaringsudveksling er nøgleord i hverdagens arbejde.
Gennem vores digitalisering af hele vores drift, er vi nu i stand til at måle langt flere af vores processers effektivitet – til stor gavn for især vores kunder. Vi har således påbegyndt en proces, hvor vi formulerer vores mål og efterfølgende konstaterer, om der skulle være processer, som kan optimeres.
En vigtig del af dette arbejde er kundetilfredshedsskemaer, som nu udsendes kontinuerligt til de virksomheder, som er blevet godkendt i den forgangne periode.
Det er TEKNIQ Kvalitets politik, at:
- levere ydelser i overensstemmelse med gældende myndighedskrav
- kundeaftaler skal være klare, entydige og overholdes
- udføre alle ydelser på et højt fagligt og objektivt niveau til gavn for vores kunder
- der er fokus på kunden og medarbejderne
- sikre fortrolighed i udførelsen samt i den efterfølgende dokumentation
- registreringer, der har relation til godkendelse og overvågning, opbevares sikkert i en periode af 5 år fra udstedelsesdagen
- sikre, at den udførte tredjepartskontrol udføres upartisk og kompetent
- interessekonflikter opdages, og risici forbundet med disse vurderes
Følgende målsætning er etableret for TEKNIQ Kvalitet ApS:
- indgåede aftaler skal holdes
- ydelserne udføres med behørig respekt for kundens dagligdag
- virksomhedens medarbejdere og samarbejdspartnere har de kvalifikationer og kompetencer, der kræves for at løse opgaven
- at sikre overholdelse af upartiskhed herunder, at egen bestyrelse og medlemmer af udvalg til varetagelse af upartiskhed ikke må auditeres
- at opretholde en stor troværdighed over for kunder og myndigheder
Kvalitetspolitikken indgår i TEKNIQ Kvalitets egen kvalitetshåndbog og honorerer kravet fra DS/EN ISO 9001:2015, og bliver således auditeret af både DANAK og Sikkerhedsstyrelsen.
version v8.3 – 28. november 2024
Politik for upartiskhed
TEKNIQ Kvalitets ledelse erklærer herved, at den forstår vigtigheden af upartiskhed og fortrolighed i udførelsen af sine certificeringsaktiviteter i relation til ledelsessystemer, og at den håndterer interessekonflikter og sikrer objektivitet ved udførslen af disse certificeringsaktiviteter.
Selskabets ledelse har derfor fastlagt følgende upartiskhedspolitik:
- TEKNIQ Kvalitet må ikke auditere ledelsessystemer for virksomheder ejet eller ledet af medlemmer af TEKNIQ Kvalitets bestyrelse.
- TEKNIQ Kvalitets ledelse, medarbejdere samt eksterne auditorer og tekniske eksperter skal skriftligt frasige sig opgaver, hvis de ikke er i stand til at påberåbe sig upartiskhed med hensyn til interesser af personlig, kommerciel eller økonomisk art, herunder konsulentydelser vedr. virksomheder, der skal auditeres for en periode på mindst de seneste 2 år.
- Udveksling af viden om det system, som auditeres, må ikke have fundet sted med konsulenter, rådgivere og lignende ressourcepersoner, der inden for de seneste 2 år har ydet rådgivning vedrørende de systemer, der auditeres.
Med henblik på opfyldelse af ovenstående underskriver, bestyrelse, ledelse, medarbejdere samt eksterne auditorer og tekniske eksperter en upartiskhedserklæring indeholdende fortrolighedserklæring.
Upartiskhed drøftes som et fast punkt på agendaen ved TEKNIQ Kvalitets driftsmøder samt bestyrelsesmøder.
Enhver klage over eventuel manglende upartiskhed i forhold til selskabets aktivitet, vil inden for 14 arbejdsdage fra klagens modtagelse blive behandlet i TEKNIQ Kvalitets habilitetsudvalg.
version v8.3 – 28. november 2024
Styrk virksomhedens grønne profil med en ISO 14001-certificering
Kravet om en miljøcertificering kan komme fra forskellige aktører. TEKNIQ Kvalitets kompetente auditor vurderer overensstemmelse med nuværende krav og kommende behov fra offentlige myndigheder, kunder og samarbejdspartnere.
Fra 1. januar 2025 må asbestnedrivning kun udføres af autoriserede virksomheder. Bliv én af dem.
Som TEKNIQ Kvalitet-godkendt virksomhed bliver du anerkendt for høj sikkerhed og dokumenteret kvalitet i din asbesthåndtering.
Få forhåndsgodkendelse og første besøg til 2.000,- .
Øg sikkerheden og efterlev lovkravene med en Brandsikrings-certificering
TEKNIQ Kvalitet fokuserer på en tryg opstart gennem dialog, på at jeres fagområder er beskrevet i et kvalitetsledelsessystem, og på at formidle smidig proces for certificering og rettidig audit mod en implementering af kvalitetsledelsessystemet.
Et lille udpluk af udtalelser fra tilfredse kunder
”Mange tak for den glædelige nyhed - Det er en normal ting i jeres hverdag, men en milepæl i min. Tak for den gode behandling, vejledning og oplevelse.”
”STOR TAK for hjælpen og den hurtige respons. Sætter stor pris på din indsats.”
”Tak for den hurtige behandling, det sætter jeg stor pris på.”
”Så skulle den være der, håber jeg :) Tusind tak for hjælpen og god dag.”
Webbureau ITTP