Skip to main content

Om Tekniq Kvalitet:  Kernefortælling

Kernefortælling

TEKNIQ Kvalitet ApS blev etableret som GKI – godkendt kontrolinstans under Sikkerhedsstyrelsen den 1. juli 2001 og har dermed været med fra begyndelsen, hvor der indførtes tredjepartskontrol af først VVS virksomheders KS – KvalitetsStyringssystem. I 2008 indførtes krav om tredjepartskontrol af det daværende SKS for elinstallatørvirksomheder. KS og SKS kender vi i dag som KLS.

TEKNIQ Kvalitet ApS fusionerede den 1. april 2019 med det daværende Q-Kontrol ApS, hvor TEKNIQ Kvalitet blev det fortsættende navn. Q-Kontrol havde gennem årene positioneret sig gennem opkøb af Ingeniørteam i 2008 og Cerfidan (LEKON Certificering) i 2018. Sidstnævnte indeholdt desuden en DANAK-akkreditering som ISO certificeringsorgan.

Etablering

TEKNIQ Kvalitet etableres i 2001 som en landsdækkende og aktiv del af tredjepartskontrollen af VVS-branchen. I 2008 kommer el-branchen til.

Nye tider

Nye tider – endnu flere kompetencer i arbejdet med at styrke fremtidens kvalitetsledelse og andre ledelsessystemer i landets tekniske virksomheder.

Styrk virksomhedens grønne profil med en ISO 14001-certificering

Kravet om en miljøcertificering kan komme fra forskellige aktører. TEKNIQ Kvalitets kompetente auditor vurderer overensstemmelse med nuværende krav og kommende behov fra offentlige myndigheder, kunder og samarbejdspartnere.

Fra 1. januar 2025 må asbestnedrivning kun udføres af autoriserede virksomheder. Bliv én af dem.

Som TEKNIQ Kvalitet-godkendt virksomhed bliver du anerkendt for høj sikkerhed og dokumenteret kvalitet i din asbesthåndtering.

Få forhåndsgodkendelse og første besøg til 2.000,- .

Øg sikkerheden og efterlev lovkravene med en Brandsikrings-certificering

TEKNIQ Kvalitet fokuserer på en tryg opstart gennem dialog, på at jeres fagområder er beskrevet i et kvalitetsledelsessystem, og på at formidle smidig proces for certificering og rettidig audit mod en implementering af kvalitetsledelsessystemet.

Et lille udpluk af udtalelser fra tilfredse kunder

”Mange tak for den glædelige nyhed - Det er en normal ting i jeres hverdag, men en milepæl i min. Tak for den gode behandling, vejledning og oplevelse.”

”STOR TAK for hjælpen og den hurtige respons. Sætter stor pris på din indsats.”

”Tak for den hurtige behandling, det sætter jeg stor pris på.”

”Så skulle den være der, håber jeg :) Tusind tak for hjælpen og god dag.”

Webbureau ITTP